Znaczenie kolorów w biznesie

4

O tym, jak kolory ubrania wpływają na postrzeganie nas przez innych, co jest szczególnie ważne w biznesie i pracy menedżera. Kolory odgrywają wielką rolę w naszym codziennym życiu. Mają wpływ na nasze samopoczucie, emocje i odczucia estetyczne. Kolory ubrania wpływają na postrzeganie nas przez otoczenie a szczególnie istotnym aspektem są kolory w wizerunku biznesowym. Sposobem [...]

O tym, jak kolory ubrania wpływają na postrzeganie nas przez innych, co jest szczególnie ważne w biznesie i pracy menedżera.

Kolory odgrywają wielką rolę w naszym codziennym życiu. Mają wpływ na nasze samopoczucie, emocje i odczucia estetyczne. Kolory ubrania wpływają na postrzeganie nas przez otoczenie a szczególnie istotnym aspektem są kolory w wizerunku biznesowym.

Sposobem na poznanie swoich kolorów jest analiza kolorystyczna, która jest fundamentem pracy nad własnym wizerunkiem i stylem. To dzięki kolorom i nienagannemu wyglądowi na równi z naszą profesjonalną wiedzą osiągamy zamierzone efekty i sukcesy na spotkaniach oficjalnych i nieoficjalnych, negocjacjach czy uroczystościach. Odpowiedni strój do okazji, czy sytuacji to wymóg etykiety biznesu i konieczność.

Każdy z nas ma przypisaną dla swojego typu urody paletę barw. Przy dokonywaniu analizy kolorystycznej bierzemy pod uwagę: naturalny kolor włosów z dzieciństwa, kolor oczu, kolor warg, kolor znamion oraz piegów, karnację skóry, oraz reakcję na słonce.

Typy urody są podzielone na cztery pory roku: WIOSNA, JEŚIEŃ (ciepłe), LATO, ZIMA (chłodne). W ten sam sposób dzielimy chusty kolorystyczne, które przykładamy do twarzy i obserwujemy reakcję na odpowiednie kolory.

Przy właściwych kolorach nasza twarz promienieje, oczy i usta są uwidocznione na pierwszym planie, mają intensywniejszy kolor a wszelkie niedoskonałości naszej cery są mniej widoczne. Przy kolorach niewłaściwych wyglądamy blado, oczy i usta zlewają się z całą twarzą, a wszelkie niedoskonałości cery są bardziej widoczne. Analizę kolorystyczną wykonuje się w przypadku pań zawsze beż makijażu, w ubraniu w neutralnym kolorze (najlepiej w specjalnej białej pelerynie i czepku w tym samym kolorze, czepek jest wykluczony w przypadku pana).

Dlaczego analiza kolorystyczna jest tak ważna w kreowaniu wizerunku biznesowego? Dzięki analizie mamy świadomość własnej palety barw dla naszego typu urody, dobraną kolorystycznie garderobę, co jest pomocne w zakupach, oszczędza czas i pieniądze. Mamy lepsze samopoczucie, świeży wygląd i podstawy fundamentu do dalszej pracy nad własnym wizerunkiem. Noszenie niewłaściwych kolorów postarza Cię nawet o 10 lat.

Zastanów się jaki masz typ urody, jeśli nie wiesz skorzystaj z usługi stylisty, co będzie dopiero początkiem pracy nad własnym stylem i budowaniem wizerunku.

Małgorzata Kosiak www.dobrywizerunek.com.pl



4 Komentarzy

  1. Marcin pisze:

    Chętnie bym spróbował, tylko kiedy znaleźć na to czas. Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym związane?

    [Odpowiedz]

  2. Brak czasu to tradycyjna wymówka, to tak jakby nie było czasu na fryzjera, którego odwiedza się co miesiąć a z usług stylisty korzystamy tylko raz i otrzymujemy fundament do budowania własnego profesjonalnego wuzerunku a tym bardziej biznesowego co jest jednym z elementów do sukcesu:) To niestety trzeba zrozumieć i dojrzeć do zmian a przede wszystkim CHCIEĆ:)

    [Odpowiedz]

  3. Łukasz Nowak pisze:

    Hej warto by przy tej okazji opisać co reprezentują sobą kolory. Jaką energię niosą i z czym się generalnie kojarzą

    [Odpowiedz]

  4. Marian Boczek pisze:

    Chyba lepiej użyć do tego celu stylisty. Samemu raczej na pewno bym się pomylił i wyszłoby z tego tyle, że zakupiłbym całą garderobę w “nieswoich” kolorach.

    [Odpowiedz]

Zostaw Komentarz