Wizerunek w biznesie

Współczesny świat biznesu, polityki i mediów obliguje nas do dbania o swój wygląd. Jednym z najistotniejszych elementów kreowania wiarygodnego wizerunku jest jego wewnętrzna spójność. Musimy być wiarygodni w tym jak wyglądamy i co chcemy sobą reprezentować. Nasz wizerunek to dobry wizerunek naszej firmy. Jak nas widzą tak nas piszą.

Dobry wygląd, to dobrze skomponowana garderoba, spełniająca trzy warunki: elegancki, klasyczny i spełniający obowiązujące zasady, które mogą być rozluźnione do stylu sportowej elegancji.

-klasyczny czyli bez ekstrawagancji, i nonszalancji, na to możemy sobie pozwolić na spotkaniach nieformalnych

-elegancki , skromny, w dobrym gatunku materiału i z dbałością o szczegóły , w myśl trafnego powiedzenia Lorda Brummela ’’ ORŁY SĄ SZARE A PAPUGI PSTROKATE”

Punktem wyjścia będzie określenie jakim typem jesteśmy. Czy lepiej będziemy wyglądać w barwach ciepłych , czy zimnych. Typ urody określamy za pomocą chust kolorystycznych. Jeżeli taka analiza wykaże, że jesteśmy urodą typu WIOSNA lub JESIEŃ, wówczas najlepszymi barwami będą kolory ciepłe- przesycone żółtym. Z kolei dla typu LATA I ZIMY przewidziane są odcienie chłodne- nasycone kolorem niebieskim.

UBIERAJMY SIĘ W SWOJE KOLORY, WTEDY WYGLĄDAMY BARDZIEJ ŚWIEŻO I MŁODO, A TAKŻE WZBUDZAMY SYMPATIĘ I ZAUFANIE.

Istotnym argumentem przemawiającym za noszeniem swoich kolorów jest fakt, iż kolory z tej samej grupy pasują do siebie nawzajem. Mogą być dowolnie komponowane i zestawiane i są harmonijne i spójne. Jest to olbrzymia oszczędność czasu i środków finansowych przy zakupach. Mówiąc o kolorach występujących w biznesie mamy na myśli określoną dość wąską gamę kolorów.

Tak zwana baza – czyli garnitur u panów, garsonka, kostium u pań, występuje w odcieniach szarości i granatów z dopuszczalnym czekoladowym brązem. Jedynie z lekką fantazją możemy zastosować więcej kolorów w dodatkach. Nie wszystkie kolory są dopuszczalne w biznesie . Najbardziej wskazane to: szary , granat, błękit, niebieski, przydymiony róż, odcienie fioletu, śliwki,

Przykładowe połączenie; ciemno- szary garnitur, niebieska koszula i czerwony krawat- tak ubrany pan wygląda profesjonalnie, elegancko inteligentnie i świeżo.

Źle odbierane kolory w biznesie to: beże, zielenie, żółty, pomarańcze, rudości, łosoś- są mało eleganckie, nieprofesjonalne i niewzbudzające zaufania . Kolor czarny zarezerwowany jest na wyjątkowe i specjalne okazje i uroczystości. Połączone z białą koszulą na co dzień może wyglądać pretensjonalnie, nudnie i pospolicie. Dodaje lat i prezentuje się mało interesująco.

Małgorzata Kosiak www.dobrywizerunek.com.pl

Sprawdź też...

3 Responses

  1. wh1t3en pisze:

    „Typ urody określamy za pomocą chust kolorystycznych.”
    Czy autorka może napisać o tym, coś więcej?

    W tekście jest kilka błedów „interpunkcyjnych”, np.
    „Tak zwana baza – czyli garnitur u panów, garsonka kostium u pań”
    Tam powinnien być przecinek.

    „Najbardziej wskazane to ;szary , granat, błękit, niebieski, przydymiony róż, odcienie fioletu, śliwki,”
    Zamiast średnika, powinnien być dwukropek.

    Całkiem ciekawy wpis. 😉

    [Odpowiedz]

  2. Dobrze, że ktoś czuwa. Poprawiłem błędy, a autorkę poproszę o rozwinięcie tematu.

    [Odpowiedz]

  3. Bilious pisze:

    Wpis świetny i ciekawy, czyta się go z przyjemnością

    [Odpowiedz]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *